Professor Jan Rosén, ordförande
Chefsjurist Ulrika Jensen
Professor Eleonora Rosati
Senior Associate Thorbjörn Öström

Styrelsen 2022 (foto: Hans Alm)
Johan Axhamn, Susin Lindblom, Jan Rosén, Daniel Westman, Ulrika Jensen, Rebecca Barzegar och Thorbjörn Öström

På bilden saknas Eleonora Rosati, Helene Hillerström Miksche, Stephan Carlsson och Kenth Muldin.

Hedersledamöter

Justitierådet Torwald Hesser (avliden 2004)
Professor Seve Ljungman (avliden 1999)
Direktör Hans Nordmark (avliden 2011)
Fd hovrättslagman, Jur dr hc Henry Olsson (avliden 2021)
Jur kand Torsten Halén
Professor emeritus Stig Strömholm
Professor em. Gunnar Karnell

Nu finns möjlighet att beställa ett exemplar av den bok som dokumenterar 2019 års ALAI-kongress i Prag. Kongressen fokuserade på individuell och kollektiv förvaltning av rättigheter (se https://www.alai2019.org/). Alla som är medlemmar i SFU är också medlemmar i ALAI och har därför möjlighet att få ett gratis exemplar av boken. Beställning sker genom att fylla i formulär via denna länk, senast den 6 oktober.

Studenter som läser på magister/masters-nivå eller motsvarande har möjlighet att ansöka om ”ALAI European Authors’ Right Award – supported by GESAC”. Sista ansökningsdag är 15 november. För mer information om riktlinjer se denna länk. För anmälningsformulär, se denna länk.

Föreningen arrangerar ett kvällsmöte onsdagen den 12 oktober från kl. 18:00 på Nalen, lokal Pelarsalen (tidigare Stacken), på temat närstående rättigheter. Föreningens ordförande Jan Rosén håller inledningsanförande mot bakgrund av intryck från årets ALAI-kongress i Estoril, som hade närstående rättigheter som tema. Mer information och registrering (senast den 6 oktober) via denna länk.

Föreningens årliga studiedag (heldag) äger rum den 28 november på World Trade Center (Klarabergsviadukten 70, Stockholm). Mer information, program och formulär för anmälan görs tillgängligt under hösten.